2022-11-14 14:00Pressmeddelande

HVD Groups tillväxtresa fortsätter – Adrian Jakobsson tillträder som ny CPO

Adrian Jakobsson tillträder som CPO för HVD Group.  Adrian Jakobsson tillträder som CPO för HVD Group.

HVD Group dominerar idag marknaden kring service- och projektsystemlösningar, som möter hantverkares behov i Norden. Koncernen är under snabb tillväxt med strävan efter att leverera det bästa ERP- systemen till Norden och nu senast Tyskland. Nu tillträder Adrian Jakobsson som CPO för HVD Group.

Adrian Jakobsson kommer närmast från en roll som Global CTO på Byggfakta Group och har innan dess mångårig erfarenhet från flera seniora ledande befattningar på SVP Worldwide, Infovista och Ascom.

Adrian kommer med sin långa erfarenhet inom produktutveckling och ledarskap, vara ett starkt tillskott till HVD Group.

-  Jag är väldigt glad och hedrad att ha fått möjligheten att leda en produktportfölj i absoluta framkant. Jag är imponerad av HVD Groups produkter där fokus på kundernas behov och framgång är den viktigaste drivkraften för att skapa väl avvägda lösningar. Jag ser fram emot att få bidra till bolagets fortsatta tillväxt och framgång, säger Adrian Jakobsson, CPO HVD Group.

– Jag är superglad att Adrian valt att följa med och bidra på vår resa att bli Europas ledande leverantör av affärssystem till de olika hantverksbranscherna. För att vi ska lyckas med det behöver vi fortsätta ha ett produkterbjudande inom service, projekt och anläggningssystem som sätter agendan i vår bransch. Jag är övertygad att Adrian kommer vara en viktig del av vår framtida framgång med sin mångåriga erfarenhet av att bygga produktavdelningar och sitt visionära synsätt på produktutveckling, säger Mikael Viotti, CEO HVD Group.

För ytterligare information:
Mikael Viotti, CEO HVD Group, mikael.viotti@hvdgroup.com, 070-389 00 93
Adrian Jakobsson, CPO HVD Group, adrian.jakobsson@hvdgroup.com
Beatrice Lönnqvist Rodeblad, CHRO HVD Group, beatrice.l.rodeblad@hvdgroup.com, 070-860 46 91

Hantverksdata koncernen, HVD Group, har över 250 anställda, omsätter närmare 400 MSEK och har 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. Hantverksdata koncernen har företag i både Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Företaget är marknadsledande i Norden med sina webbaserade moduluppbyggda system. Totalt har Hantverksdata cirka 10 000 kunder och cirka 100 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare. Läs mer: https://www.hantverksdata.se/