2024-03-14 12:00Pressmeddelande

HVD Group förvärvar Jublo – Stärker kundengagemang och marknadsposition i Danmark

HVD Group förvärvar Jublo.HVD Group förvärvar Jublo.

HVD Group, den nordiska marknadsledaren inom molnbaserad mjukvara för hantverkare och byggbranschen, är glada att meddela förvärvet av Jublo, en framstående aktör inom lösningar för kundkommunikation.

Det strategiska förvärvet markerar ett viktigt steg framåt för HVD Group när man utökar sin marknadsnärvaro i Danmark med Jublos etablerade kundbas i hantverkssektorn.

"Vi är mycket glada över att välkomna Jublo till koncernen och vi ser en stor potential i få ut Jublos expertis inom kundkommunikation inom gruppens alla varumärken. Detta steg ligger helt i linje med vårt fokus på innovation och stärker vår drivkraft att ständigt möta våra kunders föränderliga behov" säger Mikael Viotti, VD för HVD Group.

Carsten Rasmussen, VD för Jublo, kommenterar: "Vi är glada att gå samman med HVD Group. Vi tror att det är en bra matchning som kommer att vara en vinst för alla parter, inklusive Jublos kunder, och vi ser fram emot detta spännande nya kapitel för Jublo och de möjligheter det för med sig. Som en del av denna övergång kommer jag att lämna företaget för att söka nya äventyr, övertygad om en ljus framtid för Jublo under HVD Groups ledarskap."

Integrationen av Jublo i HVD Groups portfölj kommer att möjliggöra för företaget att tillhandahålla omfattande lösningar som driver kundengagemang och tillfredsställelse. HVD Group ser fram emot de möjligheter detta förvärv medför och förblir dedikerade till att leverera excellens inom alla områden av sin verksamhet.

Transaktionen förväntas slutföras i april 2024.

Hantverksdata koncernen, HVD Group, har drygt 300 anställda, omsätter 500 MSEK och har över 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. Hantverksdata koncernen har företag i både Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Företaget är marknadsledande i Norden med sina webbaserade moduluppbyggda system. Totalt har Hantverksdata cirka 10 000 kunder och cirka 100 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare. Läs mer: https://www.hantverksdata.se/

Mikael Viotti
CEO HVD Group