2024-02-05 09:28Pressmeddelande

HVD Group förstärker ledningsgruppen med marknadsdirektör från Kry

Janna Winroth, ny CMO på HVD Group.Janna Winroth, ny CMO på HVD Group.

HVD Group, den ledande SaaS-aktören inom molnbaserad programvara för hantverksbranschen, fortsätter satsa och nu ansluter Janna Winroth till ledningsgruppen som nyutnämnd Group Chief Marketing Officer (CMO).

Rekryteringen av Janna Winroth är ett viktigt strategiskt steg för HVD Group, för att leda och utveckla koncernens marknadsstrategi när bolaget fortsätter sin tillväxtresa. I den nyinrättade rollen kommer Janna Winroth ha ett övergripande ansvar för både varumärkesutveckling och marknadsföring globalt med ett tydligt kommersiellt fokus.

“Vi är oerhört glada att välkomna Janna till vår koncernledning. Hennes gedigna bakgrund inom både marknad och försäljning, tillsammans med hennes djupa förståelse för varumärksbyggande, kommer göra henne till en stor tillgång för vår organisation. Jannas strategiska tyngd kommer utan tvekan spela en avgörande roll i vår fortsatta tillväxresa”, Mikael Viotti, CEO för HVD Group.

Janna Winroth har stor erfarenhet av att bygga och leda marknadsföringsteam inom snabbväxande företag. Senast kommer hon från rollen som marknadsdirektör på Kry och har tidigare varit marknadschef på Viaplay när de etablerade sig i Norden.

“Jag är glad att ansluta till HVD Group vid en så här spännande tidpunkt i bolagets utveckling. Det är en bransch som har stor potential vad det gäller digitalisering och koncernens fokus på tillväxt och innovation är verkligen något som lockar mig. Jag ser fram emot att tillsammans med ledningsgruppen ytterligare stärka gruppens position i de olika marknaderna och bidra till koncernens fortsatta framgång”, säger Janna Winroth.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Mikael Viotti, CEO HVD Group, +46 70 389 00 93

Hantverksdata koncernen, HVD Group, har drygt 300 anställda, omsätter 500 MSEK och har över 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. Hantverksdata koncernen har företag i både Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Företaget är marknadsledande i Norden med sina webbaserade moduluppbyggda system. Totalt har Hantverksdata cirka 10 000 kunder och cirka 100 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare. Läs mer: https://www.hantverksdata.se/

Mikael Viotti
CEO HVD Group