2022-09-15 11:00Pressmeddelande

Hantverksdatas tillväxtresa fortsätter – Beatrice Lönnqvist Rodeblad tillträder som CHRO för HVD Group

Hantverksdata dominerar idag marknaden kring service- och projektsystemlösningar som möter hantverkarnas behov på den nordiska marknaden. Ett företag i snabb tillväxt med strävan efter att leverera de bästa ERP-systemen till Norden och nu senast Tyskland. Hantverksdata expanderar i snabb takt och organisationen växer. Nu tillträder Beatrice Lönnqvist Rodeblad som CHRO för HVD Group.

Beatrice Lönnqvist Rodeblad kommer närmast från en roll som Head of People på Last-mile logistics uppstickaren, Airmee och innan dess från det tyska Techbolaget AUTO1 Group.

Beatrice kommer med sin mångåriga erfarenhet inom HR och snabbväxande bolag, vara ett starkt tillskott till HVD Group-koncernens alla bolag.

- Min karriär har definierats av att bygga och exekvera en affärsdriven People agenda i snabbväxande techbolag. HVD Group har en unik position på marknaden, har lett den snabba digitaliseringen kring service- och projektsystemlösningar och delar mina värderingar kring människor och bolagsbyggande. Man är på en spännande förändringsresa där jag ser fram emot att bidra med min internationella erfarenhet för att accelerera HVD Groups expansion, säger Beatrice Lönnqvist Rodeblad, CHRO på HVD Group.

–  Vi är superglada att vi fått in Beatrice hos oss på Hantverksdata. Vi vet att arbetsmarknaden och arbetslivet står under stor förändring, därför avgörande och viktigt att den ledande aktören inom vår bransch är en attraktiv arbetsgivare där människor kan utvecklas. I Beatrice får vi en beprövad ledare med starkt affärssinne och vana att driva förändring, något som vi är övertygade om kommer att bidra till HVD Groups fortsatta tillväxtresa. , säger Mikael Viotti, CEO, HVD Group.

För ytterligare information:
Mikael Viotti, CEO HVD Group, mikael.viotti@hvdgroup.com, 070-389 00 93
Beatrice Lönnqvist Rodeblad, CHRO HVD Group, beatrice.l.rodeblad@hvdgroup.com, 070-860 46 91