2022-08-16 08:59Pressmeddelande

Hantverksdata lanserar fakturalösning direkt integrerat i affärssystemet

Hantverksdata, som utvecklar marknadsledande affärssystem till Nordens alla hantverkare, lanserar nu en komplett faktura- och faktureringslösning. Hantverksdata, som utvecklar marknadsledande affärssystem till Nordens alla hantverkare, lanserar nu en komplett faktura- och faktureringslösning.

Hantverksdata, som utvecklar marknadsledande affärssystem till Nordens alla hantverkare, kommer att lansera en komplett faktura- och faktureringslösning. Funktionerna är helt integrerade i Hantverksdatas affärssystem, och kommer att förenkla och frigöra kapital för kunder. Detta tack vare det nya samarbetet med Waya Finance & Technology.

Såväl befintliga som nya kunder kommer att få ta del av den nya tjänsten, som även innehåller automatiserade fakturalösningar, fakturaköp och fakturaservice.

- Vi är mycket glada att vi ingått ett avtal om ett nordiskt samarbete med start i Sverige, tillsammans med ett av det bästa bolaget för integrerade fakturaservice och finansieringstjänster. Vi kommer att erbjuda våra kunder en komplett lösning som innehåller både vårt funktionsrika affärssystem och nu i tillägg även faktura- & finansieringstjänster under Hantverksdatas namn. Jag är övertygad om att samarbetet är startskottet på en lång och givande resa för oss och våra kunder. Detta samarbete kommer att göra Hantverksdatas projekt - och servicesystem än mer komplett, säger Mikael Viotti, CEO HVD Group.

Wayas gedigna erfarenhet av automatiserad kundreskontra i kombination med en användarvänlig kundupplevelse är något som kommer underlätta vardagen för bygg- och hantverksaktörer i hela Sverige och på sikt i flera Hantverksdata länder.

- Att kunna erbjuda Hantverksdata en molnbaserad 360 lösning för hela fakturans livscykel som både hjälper deras kunder med att frigöra tid och kapital och samtidigt bygger bolagsvärde för Hantverksdata, är mycket glädjande., säger Jörgen Fredman, CEO på Waya.

- Samarbetet med Hantverksdata betyder mycket för oss på Waya och är ett ytterligare exempel på hur vi tillsammans med affärssystemsägare kan förenkla och skapa nästa generationens faktura och finanstjänster på kundens villkor, fortsätter Jörgen Fredman.

För mer information:
Mikael Viotti, CEO HVD Group, mikael.viotti@hvdgroup.com, 070-389 00 93
Jörgen Fredman, CEO Waya Finance & Technology, Jorgen.fredman@waya.se, 0708-84 82 00

Om Waya Finance & Technology
Waya erbjuder schysstare fakturering och finansiering direkt i företags befintliga affärssystem och används av nära 5 500 företag, främst medelstora och stora bolag. Waya360 tar hand om hela fakturans livscykel, från distribution av faktura till betalning, påminnelser och bokföring. Genom molntjänsten ”ERP Finans by Waya” kan affärsystemsägare erbjuda en komplett faktura- och finansieringslösning i eget namn inkluderat tjänster såsom Fakturaservice, Factoring, Företagslån, CleanUp®️, Inkasso och kravtjänster, Juridik och Efterbevakning - allt som ingår i fakturans livscykel.