2015-09-28 16:14Pressmeddelande

Hantverksdata ingår samarbete med Billogram

null

Affärssystemet Entré och vår nylanserade molntjänst Entré Office är nu integrerat med Billogram.En naturlig del av Hantverksdatas mål är att effektivisera vardagen för våra kunder.Med det branschutvecklade systemet Entré och vår nylanserade molntjänst för de mindre hantverksföretagen, Entré Office, så kan t.ex. arbetsorder, material, tidsregistrering, resultat i pågående projekt samt serviceorder hanteras.Som ett komplement till våra tjänster har vi påbörjat ett samarbete med

Som ett komplement till våra tjänster har vi påbörjat ett samarbete med Billogram som erbjuder en optimal faktureringsprocess som gör din vardag ännu enklare. Efter att fakturan skapats i Entré eller Entré Office så hanterar Billogram resten av faktureringsprocessen.

Billogram sköter t.ex. bevakning av inbetalningar och påminnelser samt skapar automatiskt kreditfakturor vid behov. Billogram tar hand om hela processen vilket vanligtvis leder till stora tidsbesparingar för kunderna. I snitt sänks även volymkunders faktureringskostnader med 53 %.

Hantverksdatas VD, Mikael Viotti säger:"Billogram är ett spännande företag som växer snabbt och röner framgång på marknaden. De erbjuder en bra tjänst som kompletterar våra produkter, vilket stärker vårt totala erbjudande."

Billograms kunder erbjuds ett behovsanpassat affärssystem, utvecklat för hantverksbranschen. Helt integrerat och användarvänligt för både små och stora företag.

Billograms VD, Cesar Sangchi kommenterar samarbetet:"Hantverksdata erbjuder en riktigt bra och flexibel produkt för hantverkare. Vi är mycket glada över vårt samarbete och att tillsammans kunna leverera ett ännu starkare gemensamt erbjudande till våra kunder."

Hantverksdata har grunden i ett av Sveriges äldsta dataföretag. Vi har utvecklat affärssystem sedan 70-talet. Redan från början riktade vi in oss på att utveckla systemen för de olika entreprenad- och servicebranscherna. Idag är vi omkring 100 anställda med bolag i fyra av våra nordiska länder - Sverige, Finland, Danmark och Norge. Vi är marknadsledande inom el-, VVS- måleri- och glasbranschen med våra moduluppbyggda system. Dessutom expanderar vi kraftigt inom övriga service- och entreprenadbranscher som bygg, larm, golv, plåt & vent, kyla och hiss. Sammanlagt har vi ca 4 000 företag som kunder med runt 35 000 användare inom de olika branscherna. Bara i vårt mobila system Entré Portal har vi drygt 19 000 användare. Vårt mål är att underlätta hantverkarens arbete och vardag med våra tjänster och programvaror.

Agnetha Gustafsson
Agnetha Gustafsson