2022-04-25 07:53Pressmeddelande

Bad & Värme förstärker samarbetet med Hantverksdata

Bad & Värme förstärker samarbetet med HantverksdataEtt nytt centralt samarbetsavtal är tecknat mellan Bad & Värme och Hantverksdata.

Ett nytt centralt samarbetsavtal är tecknat mellan Bad & Värme och Hantverksdata. Avtalet innebär att alla medlemmar erbjuds möjligheten att använda Hantverksdatas centrala affärssystem. De vill med det ta ett helhetsgrepp kring sin digitalisering, med fokus på ökad lönsamhet hos alla 1000 VVS-montörer, som är en del av Bad & Värme.

Bad & Värme-kedjan har valt ut Hantverksdata som den enda systemleverantören och har med det valet säkerställt en trygg och lönsam framtid. En tydlig förutsättning ges med anpassade rutiner och mallar direkt via webben och appen i Entré. Ett gediget arbete som vi bygger upp tillsammans.

– Vi är glada över att Bad & Värme valt att förnya och fördjupa vårt samarbetsavtal, ett mer omfattande avtal där vi gemensamt arbetar fram ett anpassat centralt affärssystem, säger Peter Myrman, ansvarig säljare på Hantverksdata.

Bad & Värme kedjan levererar allt du behöver inom VVS – en kedja som finns på över 100 orter runtom i Sverige.

– Vi känner oss trygga med Hantverksdata och att deras produkt Entré möter framtiden och de svårigheter och möjligheter som våra medlemmar ställs inför. Tillsammans har vi under pilotfasen fokuserat mycket kring mallar och rutiner som kommer att innebära ökad lönsamhet för alla medlemsföretag, säger Stefan Berglund, VD, Bad & Värme.

För ytterligare information:

Stefan Berglund, Bad & Värme, +46 70 544 18 10, stefan@bad-varme.se

Peter Myrman, Försäljning, Hantverksdata Sverige AB, +46 70 999 24 20, peter.myrman@hantverksdata.se

Bad & Värme

Bad & Värme en svensk kedja med mer än 1 000 certifierade VVS-montörer och finns på över 100 orter. Huvudkontor i Västerås. Har allt du behöver inom värme och vatten, bad och dusch, toalett och tvättställ, kök och tvättstuga. Kedjan certifierade VVS-montörer hjälper till med allt från att rita, planera och välja badrumsinredning till att projektera, bygga och installera alltihop. De kan till och med hjälpa till med finansieringen. Läs mer https://www.bad-varme.se/

Hantverksdata koncernen, HVD Group, har över 230 anställda, omsätter närmare 400 MSEK och har 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. Hantverksdata koncernen har företag i både Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Företaget är marknadsledande i Norden med sina webbaserade moduluppbyggda system. Totalt har Hantverksdata cirka 10 000 kunder och cirka 100 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare. Läs mer https://www.hantverksdata.se/