2022-05-23 08:00Pressmeddelande

Aspia och Hantverksdata tecknar samarbetsavtal

Aspia och Hantverksdata tecknar samarbetsavtalAspia och Hantverksdata tecknar samarbetsavtal

Hantverksdata, som utvecklar marknadsledande affärssystem till Sveriges alla hantverkare inleder ett samarbete med Aspia. Genom samarbetet erbjuds byggare och hantverkare en komplett digitaliserad lösning med affärssystem och rådgivning som möter branschens krav och ger mer tid till hantverket.

Såväl befintliga som nya kunder hos både Aspia och Hantverksdata kommer bland annat få ta del av exklusiva paketerbjudanden tack var det nya samarbetet.

- Det är glädjande att vi fått till ett samarbete med en av de absolut bästa och största leverantörerna på lön, skatt och redovisning. Nu kan vi erbjuda marknaden ett komplett paket som inte bara innehåller vårt användarvänliga och funktionsrika affärssystem utan även redovisning, skatt och lönetjänster kopplat till alla storlekar av hantverksföretag. Jag är övertygad om att vi nu ser startskottet på ett mycket givande samarbete, säger Mikael Viotti, CEO HVD Group.

Aspias gedigna erfarenhet av kunder i branschen tillsammans med Hantverksdatas nischade affärssystem är något man tror kommer underlätta vardagen för bygg- och hantverksaktörer i hela Sverige.

- Att frigöra våra kunders tid är något vi alltid strävar efter. Genom samarbetet med Hanterverksdata får alla våra kunder i hantverksbranschen tillgång till erbjudanden med ett av marknadens ledande affärssystem specialinriktat på bygg och hantverk, och därigenom en ännu smidigare ekonomihantering, säger Ola Gunnarsson, CEO på Aspia.

För mer information:
Mikael Viotti, CEO HVD Gruop, mikael.viotti@hvdgroup.com, 070-389 00 93

Hantverksdata koncernen, HVD Group, har över 230 anställda, omsätter närmare 400 MSEK och har 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. Hantverksdata koncernen har företag i både Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Företaget är marknadsledande i Norden med sina webbaserade moduluppbyggda system. Totalt har Hantverksdata cirka 10 000 kunder och cirka 100 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare. Läs mer: https://www.hantverksdata.se/

Mikael Viotti
CEO HVD Group