2022-06-03 11:28Nyheter

Elektrikern hyllar Entré Office: "Spar enormt mycket tid för mig"

– Det är busenkelt och jag spar enormt mycket tid på det allra tråkigaste med jobbet – pappersarbetet och planeringen, säger han.– Det är busenkelt och jag spar enormt mycket tid på det allra tråkigaste med jobbet – pappersarbetet och planeringen, säger han.

Andreas Olsson använder appen Entré Office från Hantverksdata för att sköta det mesta kring sin elfirma direkt i mobiltelefonen.

Andreas Olsson startade sin egen firma, EL-Inspo, för cirka tre år sedan tillsammans med en delägare. De gör alla sorts el-arbeten och just nu är det mycket nyinstallationer i villor och kontor på gång runt om i Mälardalen.

Redan när Andreas Olsson satsade på eget ville han ha ett smidigt projektstöd för att underlätta och förenkla det administrativa jobbet. Han hade stött på olika system under sina tjugo år inom branschen, men var aldrig helt nöjd.

– Jag har jobbat med andra lösningar och det har emellanåt varit riktigt krångligt och ibland svårhanterat. Jag blev tipsad om Entré Office och har inte ångrat mig. Det är väldigt enkelt, lätt att lära sig och det tar inte alls mycket tid, säger han.

Även kollegan Robin var snabbt med på noterna.

– Han fattade direkt, jag hann inte ens visa honom. Appen är superenkel, en treåring skulle kunna förstå hur och vad man ska göra. Och den funkar! säger Andreas Olsson.

De finns de som gillar att sitta på kvällar och helger med pappersfakturor, Excel-ark, tidrapporter, utskrivna fakturor och kvitton i skokartonger.

– Jag är inte en av dem! Nu slipper jag nästan allt sådant och appen spar enormt mycket tid för mig. Och kostnaden för Entré Office motsvarar inte ens en timmes jobb för oss, så det är en vinst på flera sätt. Det är häftigt att man i princip kan sköta hela sitt företag i en app i telefonen, oavsett var man är, konstaterar han.

Andreas Olsson är också extra nöjd med supporten hos Hantverksdata.

– När jag har behövt hjälp så har de alltid varit tillgängliga. Jag har till och med fått svar direkt på en fråga på Instagram under en helg, säger han och lägger till:

– Sen får man ett mejl med svaret på det man funderade över också, det är ju jättebra, ibland är det lätt att glömma …

Entré Office är framtaget för mindre företag med 1 till 20 anställda och appen gör att företagen har hela kontoret på fickan. Offerter, planering, arbetsorder, tidsrapportering och beställning av material – det är bara en del av vad man kan använda appen till.

– Det känns tryggt och det är driftsäkert. Jag kan boka material i appen och stämmer av direkt i telefonen när vi hämtar ut grejerna. Blir det material över så för vi in det och då justeras fakturan direkt, det är så smidigt, säger Andreas Olsson och avslutar:
– Jobb som tidigare kunde ta flera kvällar, gör jag nu på max en kvart!

David Alehed
David Alehed