2021-03-03 09:16Nyheter

- Vi har sparat in en heltidstjänst med Entré.

Elservice i Trelleborg har använt Entré sedan 90-talet. Elservice i Trelleborg har använt Entré sedan 90-talet.

Morgan Larsson har sedan 2001 jobbat på Elservice i Trelleborg, och är sedan 2007 VD i företaget. Elservice har jobbat med Entré från Hantverksdata sedan 90-talet, och var i bruk när Morgan kom in i företaget.

- Jag började jobba med Entré direkt. Vi arbetar i de flesta moduler, både på desktop och med appen.

Det som Morgan Larsson och hans kollegor uppskattar främst med Entré, är att ha allt i samma system.

- Det är ett och samma flöde, och det tycker vi är extra bra med Entré. Allt hänger ihop och vi har en väldigt lätt överblick över alla funktioner. Det uppskattar vi väldigt mycket. Vi har haft några konkurrenter som försökt uppvakta oss, men varför byta när vi har allting samlat och fungerar bra?

Resan mot en digitaliserad vardag märks tydligt.

- Jag ser det som att drygt 90% av faktureringen är PDF och digital.

På frågan om hur mycket Elservice har sparat med Entré, är Morgan inte blyg.

- Vi har sparat en heltidstjänst genom att använda Entré. Arbetstiden vi sparar genom systemet är väsentlig.

Morgan ser också en framtid med Entré.

- Vi har idag ca 50 anställda i Trelleborg och Malmö. Vi har planer på att expandera, och då tillsammans med Entré. Vi siktar på fler platser i Skåne. Idag jobbar alla som sitter på kontoret med Entré, och ungefär 50% av de ute på uppdrag. Nästa steg är att alla ska använda appen för tidsregistrering.

Hantverksdata som leverantör ser Morgan också positivt på.

- Supporten fungerar bra, vissa riktigt grymma. Uppdateringarna fungerar bra också, nu senast med grön teknik. Vi är verkligen nöjda.

Elservice AB är ett expanderande företag med huvudkontor i Trelleborg och filial i Malmö.  En stor del av Elservice uppdrag avser industrier, förvaltningsbyggnader, kontor, affärsfastigheter mm. Specialområden är belysning, industri, säkerhet, kommunikation och intelligenta hus.

Hantverksdata är ett affärssystemföretag med mer än 180 anställda, +300mSEK i omsättning och 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. Hantverksdata har företag i både Sverige, Finland, Norge och Danmark. Företaget är marknadsledande på affärssystem till el-, VVS-, målnings, golv- och glasindustrin med sina moduluppbyggda molnbaserade system. Totalt har Hantverksdata över 10 000 kunder och 85 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas molnbaserade lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare.

David Alehed
David Alehed